Mini browar – atrakcja dla klientów czy dobry biznes?

Mimo że sprzedaż piwa w Polsce spada, to piwa regionalne zdają się zyskiwać w oczach ich smakoszy i opinii publicznej. To daje otwartą furtkę dla przedsiębiorców, którzy myślą o założeniu własnego mini browaru. Skoro zainteresowanie jest, to czemu by nie spróbować?

Mini browar – czy to się opłaca?

Czy założenie mini browaru się opłaca? Jak się okazuje, rozpoczęcie tego typu działalności ma bardzo dobre perspektywy. Piwosze mają już dość tego samego rodzaju piwa. Poszukują oni interesujących alternatyw, nowych smaków, a to są w stanie zaoferować im właśnie regionalne pijalnie piwa i oczywiście mini browary.

mini browar

Założenie biznesu restauracyjnego połączonego z mini browarem to doskonały pomysł. Ludzie zawsze będą pić piwo, czy to z okazji spotkania z przyjaciółmi, czy też do wytrawnego posiłku, stąd serwowanie wyprodukowanego na miejscu trunku jest dodatkową atrakcją dla nich, która zachęca do odwiedzin danego lokalu.

„Odwrót” od chemicznych piw

Piwa butelkowane i puszkowane dostępne w sklepach są poddawane zabiegom przetwórczym, które sprawiają, że mają one mało wspólnego z tymi trunkami, które pijaliśmy jeszcze kilkanaście lat temu. Jeszcze do niedawna dla piwoszy liczyły się tylko duże koncerny, małe browary upadały. Dzisiaj na rynku mamy sytuację odwrotną. Piwosze mają już dość piw, w których wyczuwalna jest nuta „chemiczna” i poszukują takich, które sięgają do korzeni gatunku. Nie dziwi zatem fakt, że coraz więcej osób interesuje się biznesem browarniczym, gdyż tendencje na rynku pokazują, że osób, które będą chciały kosztować piwo z małych browarów będzie coraz więcej.

Ekonomia w mini browarze – czyli dlaczego warto go założyć?

To, co przemawia za założeniem mini browaru jest ekonomia. Koszt produkcji piwa sprzedawanego klientowi to około 2.5-3 zł. W mini browarze sprzedajemy je za około 12-20 zł. Czasem zdarzają się browary, w których za taką degustację zapłacimy jeszcze więcej. Marże w przemyśle browarniczym są zatem bardzo wysokie. W niektórych przypadkach sięgać będą nawet 1000%, co sprawia, że mini browar jest dla przedsiębiorcy niezwykle atrakcyjnym biznesem.

Mini browar może być działalnością „pełną gębą”, która zapewni nam zyski nawet w wysokości ponad 100 tysięcy złotych miesięcznie, jak i jedynie atrakcją dla turystów, z której zysk będzie jedynie symboliczny. To jednak od nas – przedsiębiorców – zależy to, ile będziemy zarabiać z mini browaru. Jeśli płacimy dużo za czynsz, może okazać się, że pod koniec miesiąca ledwo wystarczy nam na opłacenie pracowników, gdy posiadamy własny lokal i dobrą kuchnię, to możemy zacząć czerpać z mini browaru prawdziwe zyski.

Koszt inwestycji w mini browar

Standardowy koszt restauracyjnego mini browaru to kilkaset tyś. zł. Szczegóły zależą od tego, w jaki sposób będziemy chcieli wykończyć lokal, a także na jakie sprzęty się zdecydujemy. Mamy jednak możliwość założenia mniejszej instalacji, której koszt nie będzie przekraczał nawet 200 tysięcy złotych. W przypadku opcji „budżetowej” jakość piwa nie ucierpi. Ograniczone zostaną jedynie nasze moce przerobowe.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *