Program lojalnościowy, czyli sposób na to, aby zaskarbić sobie uwagę wiernych klientów

Jaki jest cel programu lojalnościowego? Stworzenie wokół marki grupy wiernych i aktywnych klientów. Aby to narzędzie marketingowe miało sens nie wystarczy je tylko mieć. Musi ono być dobrze przygotowane i przemyślane, aby pomogło wyróżnić się nam z tłumu innych marek oferujących podobne produkty czy usługi.


Badania pokazują, że ponad 80 proc. klientów uważa, że zarówno podejście firmy do odbiorców, jak i jakość oferowanych usług czy produktów, jest tak samo ważne. Dlatego, w momencie, gdy utrzymamy uwagę użytkownika na dłużej, jesteśmy w stanie pozyskać nie tylko nowego klienta, ale także ambasadora naszej marki.


Narzędziami, które to ułatwiają, są programy lojalnościowe. Dobrze opracowane i przemyślane powodują, że klienci z ochotą wchodzą w interakcję z marką, częściej korzystają z jej oferty oraz chętniej polecają produkty lub usługi.

Program lojalnościowy a nagrody za zaangażowanie klientów

Dobre programy lojalnościowe dla klientów powinny cechować się cennymi nagrodami, które można zdobyć w zamian za zaangażowanie. W tym wypadku ważne jest stworzenie odpowiedniego katalogu nagród, z którego klient będzie mógł sobie wybrać to, co mu najbardziej odpowiada. Taki sposób dopasowywania wygranej do użytkownika jest bardzo ceniony przez klientów oraz sprawia, że ich aktywność wzrasta. Dlaczego? Bo doceniają oni firmę za to, że w zamian za robienie zakupów mogą otrzymać jakieś upominki.

Programy lojalnościowe – niech klienci opowiadają historię twojej marki

Programy lojalnościowe pomagają także budować mocne zaangażowanie klientów w polecanie usług lub produktów. To efekt zadowolenia, który zachęca do przekazywania dobrych opinii dalej. W ten sposób klienci tworzą historię twojej marki, która rozprzestrzenia się w internecie oraz social mediach.
Stworzone przez użytkowników materiały, oznaczenia marki i jej profili, poza zwiększeniem zaangażowania, poprawiają także zasięgi. Klienci wchodząc w dialog z marką, czują, że są jej ważną częścią oraz, że należą do grupy osób o podobnych do siebie upodobaniach.

Przygotowanie i obsługa programów lojalnościowych – powierz to specjalistom

W celu osiągnięcia wszystkich tych efektów, najlepiej powierzyć przygotowanie programu lojalnościowego dla klientów specjalistom. Tu polecamy Motivation Direct, który na rynku obecny jest od ponad dekady. Ponadto, firma ta uchodzi za lidera na rynku polskim w zakresie kompleksowej organizacji programów lojalnościowych, motywacyjnych, konkursów oraz loterii.
Wybierając Motivation Direct możesz liczyć na pełne, profesjonalne wsparcie, które obejmuje platformę do zarządzania programem, bogaty katalog nagród i obsługę prawną. Markę cechuje także niezwykła kreatywność w zakresie wizualizacji programu oraz przygotowania zasad zabawy.

Podsumowanie

Dobry koncept oraz sprawna obsługa programów lojalnościowych to recepta na wzrost sprzedaży oraz rozpoznawalności marki. Należy pamiętać, że w każdej branży odbiorcy są inni i to co sprawdza się u jednych nie znajdzie zastosowania u drugich. Warto zaczerpnąć wiedzy specjalistów w tym zakresie, takich, jak Motivation Direct.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.